2008. május 7., szerda

www.torzitonet.hu

A net ugyanis torzít. A magyar net még inkább. Ezt mondjuk eddig is tudtam, egészen pontosan azóta, mióta anno 99-ben, frissen végzett kommunikációs szakemberként rákerestem brahiból a „kommunikáció” kulcsszóra a gugliban. Az első 400 találatot néztem végig, 80%-uk mobiltelefon-reklám volt. Jelentem tisztelettel, a helyzet kilenc év alatt sokat változott. A kommunikáció már kezd a helyére kerülni. A távmunka...hát az még nem. Bár most már nincs annyi türelmem és időm, mint akkoriban, de egy keresést megért a "távmunka" is. Kb. tíz oldalt pörgettem végig, lássuk az eredményeket:


Ma az első találat a CD-jogtár, ami még egészen oké, legalább nem tévedhetünk nagyot (már ha van időnk megkeresni, melyik törvény szól a távmunkáról). A harmadik a European Telework Development statisztika-oldala - és a másodiktól kezdve elindul a "passzív jövedelmet termelő weboldalak" és a hálózatépítők dömpingje. Átlag találat-oldalanként van egy-egy cikk is, a többi három csoportba sorolható: azonosíthatatlan repülő honlapok (amik ki tudja, hogyan, mindenkit milliomossá tesznek), azonosítható MLM-klónok (nem, nem szeretem az MLM-et, ráadásul az nem is távmunka), valamint állássite-ok jobbára üres állás-kategóriái. Egyetlen kivételt találtam: borítékolós stb. munkákat ajánlott rózsaszíncsekkes fizetésért egy nő. (LEGELSŐ alapszabály MINDEN munkakeresésnél, hogy ne állj szóba azzal, aki pénzkéréssel nyit.)

Szóval a magyar web szerint egykor a kommunikáció = mobiltelefon, ma pedig a távmunka = üzleti célú weboldal. Hálózatépítős vagy/és passzívjövedelmes. Hiába van Magyar Távmunka Szövetség, hiába vagyunk mi, MINők, hiába van a SEED Alapítványnak atipikus munkaformák képzése, és hiába van persze minden távmunkaközvetítés alfája és omegája, Wesselényi Andrea. Ha egyszer a Google nem ezt látja...

Frissítés: hála a gugnak, bejegyzésem gyorsan avul :) Ma ez a helyzet. Első helyen a tavmunkainfo.hu, a következő minimum kettőn is informatív oldalak vannak.

Nincsenek megjegyzések: